Första skoldagen!!!

Första skoldagen har nu passerat, och all nervositet (inte för att jag kände av så mycket sådan, men det lilla som fanns) var helt obefogad.
 
Trots att kursen verkar väldigt saftig med många moment tror jag det blir riktigt intressant, och jag fick kamrater på en gång!!!! Jag läser ju en kurs helt utanför mitt vanliga område och därför var jag ju en total nykomling och utböling i klassen som annars till 98% bestod av personalvetare, men jag behövde inte ens fråga runt själv efter gruppkompisar!! WIHOOO
Och läraren sade specifikt till mig att min mix av ekonomi, handelsrätt och arbetsrätt är någonting som väldigt många av hennes forna studenter och personer hon träffat i branschen saknat och ångrat att de inte läst, så det kändes kul att höra! 
Och standarduttrycket i Marseille den första dagen som var "Jag är också svensk!!", behövde inte användas en enda gång i syfte att skaffa kompisar eller skapa connections. 
Jag stötte dessutom på inte mindre än sju (7) olika gamla vänner från helt skilda forum som jag stannade och samtalade med. Fick även tvåfaldiga komplimanger för min jacka, både av en "kändis" och en för mig okänd person!  Och matlådan smakade bra!
 
Så med andra ord: Det känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka på Örebro universitet igen!
 
 
 
Här nedan ser ni en "jag klarade av första skoldagen-matris" som visar den fröjd jag känner:
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju ganska social av dig verkar det som, eller . . .
Kul att höra att det verkar bli en bra kurs. Den får du säkert nytta av i framtiden. Kram och lycka till med studierna. /Mamma

2013-01-22 @ 20:49:57
Postat av: Dallas

haha jag och emelie pratade till och med efteråt om din underbara jacka!! emelie trodde att det var en tröja och väst men jag var övertygad om att det var en hel jacka... hur som helst var den skit snygg! DU var skitsnygg!!

Svar: Hahah men vad söta ni är!! :')
Lena

2013-01-30 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0