Hipp Hipp Hurra, för idag är det bloggens 5-årsdag!!!! Del III

Datum var den 2010-01-30

"Vuxenpoänginsamling!

Så som jag betett mig på sistone har jag varit långt ifrån att skrapa ihop några vuxenpoäng, men nu börjar det vända!
Jag svängde idag på vägen hem från Universitetet in mot Marieberg för lite ensamshopping. Jag gick inte in på självaste Marieberg galleria (+10poäng) för att jag tyckte det skulle vara lite för tragiskt att gå där helt själv (-9,5poäng). Hur som helst! Jag entrade istället på en gång Jula (+15poäng). Där zickzackade jag mellan hyllorna tills jag blev yr. Hittade tillslut det jag letade efter: torkarblad och navkapslar. Tog inte dessa på en gång utan spatserade runt ett tag till. Kollade på blåkläder, konsoller och trädgårdsslangar...  Det tar emot att erkänna att anledningen till denna omkringspatsering var att jag inte hade en aning om vilken sorts torkarblad jag skulle ha och därför febrilt letade efter en anställd i röda kläder. Ingen sådan så långt ögat kunde nå. Placerade min kropp strategiskt en liten bit ifrån reklamationsdisken och haffade tillslut en arbetande gubbe när han hjälpt klart en annan besökande gubbe."Ursäkta mig! Skulle du kunna hjälpa mig med en sak? Jag behöver nya sånna där *gör rörelser med händerna såsom vindrutetorkare går* eeeeeh.... vindrutetorkare!!" (-10poäng)
- "Javisst, kommer snart!"
 svarade han kort.

Jag gick bort till biltillbehören. Plockade ner navkapslarna med flest ekrar och tog med dem till vindrutetorkarhyllorna. Efter en ganska så lång stund kom gubben och utbrast: "Jamen här stod du ju!"
Jag berättade vad jag hade för bilmodell etc.  Sa även att det inte var kombi utan att det hette någonting annat som jag inte kom ihåg. (Han trodde säkert jag syftade på sedan och tyckte jag var helt IQ-befriad) Han hittade tillslut att alla skulle passa, men plockade fram ett paket till mig, varpå jag utbrast:
-"Nej men mina ser ju inte ut sådär! De är ju mycket större"
Han förklarade för mig att man bara skulle sätta på dessa på de ordinarie vindrutetorkarna och visade att det fanns små fästen med i paketet.
-"ookej! och så då knippsar man bara fast de där!" sade jag självsäkert.
-"eeeh... hmm.. ja...... knippsar HA HA!" svarar han.
- "jaja, jag får nog låta någon hjälpa mig med det där tror jag" 
säger jag lite käckt.
Kort svar: "Ja" (-15poäng)

Hittade även mobildisplayrepborttagare - Köpte det! Hittade också 0,7stift i två pack för 12 kronor - köpte. Och slutligen en dubbeldvd med Austin Powers 1 & 2- utbrast ÅH och köpte!

Gick ut till bilen nöjd och belåten men icke med stillat köpbehov. Var sugen på skor!  Hittade ett par äkta skinnpjucks - Provade i ca en kvart och våndandes över att jag var ensam och inte kunde fråga någon om råd eftersom jag inte visste om de egentligen var fula eller snygga men köpte ändå tillslut!

Åkte hemåt. Lyssnade på Coldplay, gillade min dag, svängde in mot ICA i Laxå för lite dagligvaruhandel (+5poäng). På parkeringen när jag var tillbaka hindrades jag från att hoppa in i bilen av att Filledutten (Röforsinvånare sedan tidernas begynnelse) började prata med mig över hans biltak.(+7,5poäng) Han berättade att Bingolottoförsäljaren var gammal Röforsare som hade bott i Annicas hus för länge sedan. De hade en affär och jordfräsen som Fille hade hemma i källarn var köpt från dem. Han bingolottoförsäljarn hade även som ung pendlat till Stockholm varje dag då han tydligen även arbetat där. Han var tydligen rullstolsbunden från födseln och hade meddelat Fille att han nyligen lagt ned bilkörandet och körde på hemtjänst istället - det var ju mycket varmare(?)
Slutligen sade Filledutten att vi Röforsare måste hålla ihop! 
"JA-A verkligen!" svarade jag patriotiskt och började snegla mot min bil. Fille behövde tillslut gå iväg och uträtta sina ärenden och jag kom därifrån. Log hela vägen till Pump när jag tänkte på hur härligt det egentligen är med små byar där alla känner varandra. Efter att ha varit tvungen att tanka full tank för 570 spänn var jag inte fullt lika leende längre.

Kom hem och lagade stuvade makaroner - mycket gott!! (+5poäng)
Slöar nu och kollar på How i met your mother. Underbart! och jag har kopplat in datorn till TV:n också, så jag slår till på stort!

Summa summarum: 42,5-34,5 = +8 vuxenpoäng!
Det känns bra ändå! Jag är nöjd med min ansträngning!
Ska ringa Lundhs nu - återkommer om det inbringar några poäng"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0