Ladies and gentlemen, låt mig presentera: MIN TID I MARSEILLE I SIFFROR!

  • Antal veckor jag var borta: 14
  • Antal dagar jag var borta: 101
  • Antal timmar jag var borta: 2424
  • Antal underbara, intressanta, skumma människor jag träffade: oräkneligt (cheesy, men svårt att räkna)
  • Antal gånger vi trängde ihop oss fyra stycken i Mimmis säng för att kolla på film/serier: 6
  • Antal euro min ofantligt dyra 21 kvadratmeterslägenhet belägen i ghettot kostade per månad: 550
  • Antal lördagar som spenderades på Trolleybus: 12 
  • Antal ”dörrincidenter” som inträffade: 2
  • Antal euro jag till slut behövde betala för dessa incidenter: 0
  • Antal timmar spenderade på obligatoriska föreläsningar: 129
  • Antal minuters sammanlagda restid till och från universitetet: 3 575
  • Antal timmars sammanlagda restid till och från universitetet: 59,58
  • Antal gånger vi åt på Vapiano: ca 10
  • Antal gånger jag blivit retat för någonting relaterat till begreppet lesbisk: oräkeligt
  • Antal gånger jag blivit retat för någonting relaterat till "begreppet" Ove Sundberg: oräkeligt
  • Antal produkter från Savon de Marseille som jag tog med mig hem: 8
  • Antal dejter jag gick på som gick under just det epitetet: 2
  • Antal Gossip girl-avsnitt jag kollade på: 83
  • Antal timmar jag tvingades stå ut med den hemskaste och mest psykopatiska lärare (och människa) jag någonsin mött: 48 (två gånger i veckan á 3 h minus två tillfällen då vi hade gästföreläsare)
  • Antal timmar spenderade på plugg inklusive föreläsningar men exklusive tentaplugg: (i genomsnitt 
  • 3h+6h måndag till torsdag i 9 veckor och 3h+3h fredagar i 7 veckor plus några extra timmar sista veckorna) 123+10 = 376
  • Antal ätna Carbonara (både hemma och på restaurang): 28+8=36
  • Antal använda tops av de jag fick min släkt att skicka: 0
  • Antal gånger jag tränade i det lilla gratisgymmet i min lägenhetsbyggnad: 0
  • Antal vinflaskor uppdruckna på förfest (i genomsnitt 2 per vecka med undantag för introduktionstiden då det blev en om dagen) 28+11=39
  • Antal gånger vi åt på någon restaurang på Cours Julien: 7
  • Antal "3 pizzor för 10€" som jag åt (tillsammans med både mina polacker och svenskar): 4
  • Antal gånger jag åt fisk: 1,5
  • Antal gånger jag använde mina träningsskor: 1
  • Antal glas Pastis druckna: 1,5
  • Antal bilder tagna av mig: 813
  • Antal bilder tagna av Elin, Anders, mamma och pappa under deras vistelser: 458
  • Antal saker jag tappade/blev bestulen på på krogen: 4
  • Antal väskryckningar jag bevittnade: 1
  • Antal gånger någon förbipasserande man kommenterade mitt utseende (inte alls skrytsamt utan tyvärr enbart sanningsenligt. I genomsnitt 4 ggr per dag fredag och lördag samt 1 ggn varannan dag på veckodagarna): 84
  • Antal män jag kom på tillfredsställa sig själva i en portuppgång: 1
  • Antal gånger jag besökte sevärdheten Notre dame de la Garde dagtid: 1
  • Antal gånger jag besökte sevärdheten Notre dame de la Garde nattetid: 1
  • Antal chorizokorvar jag satte i mig som pluggsnacks: 5
  • Antal dödade kackelackor i min lägenhet: 7
  • Antal män som bad mig ta kort på honom och i samma sekund drog fram sin "batong": 1
  • Antal gånger vi önskade M83 eller Lykke Li på trolleybus: ca 53
  • Antal kilo jag gått upp efter resan (ve och fasa): 4
  • Antal biljetter till konserter i Sverige bokade: 2
  • Antal toarullar jag förbrukade i min lägenhet: 8 (imponerande lite eller hur?!?)
  • Antal sedda råttor: ca 15-20
  • Antal sedda råttor som var döda: 2
  • Antal sedda katter som var döda: 1
  • Antal kg packning jag hade med mig hem (24+21+10): 55
  • Antal kg övervikt innan jag packade om väskorna och slängde saker: 9
  • Antal kg franska specialiteter med alkoholhalt som jag tog med mig hem och som förmodligen bidrog till min övervikt (exklusive glasets vikt): 4,2
  • Antal blogginlägg jag skrev här på min privata blogg under tiden: 111
  • Antal år framöver jag kommer minnas denna upplevelse: (until my dyyyiiing daaay, vilket om jag blir 100 bast, vilket jag hoppas, betyder): 77
 
Tack alla berörda och icke berörda som funnits med mig under denna tid! Det har varit en fröjd att få lära känna er. Och tack Marseille! Du är en av de härligaste, mest spännande, överraskande och mysigaste städerna jag någonsin varit i!

Kommentarer
Postat av: Elin

jag gillar speciellt antal gånger du använt träningsskorna i paritet till antalet flaskor vin druckna! ;)

Svar: haha ja det var många siffror som skrämde mig ordentligt när jag räknade ut hur mycket resp. lite det egentligen var ;)
Lena

2013-01-16 @ 15:44:17
Postat av: Mimmi

Hahaha ååååh vad fint och roliga minnen :) Sjukt att på 14 veckor var vi (du)på trolleybus 12 ggr, vad hände de andra veckorna :P Och ÅTTA toarullar, helt stört haha!

Svar: de andra två hängde jag ju med töntgänget och stannade hemma..... ;)
Lena

2013-01-16 @ 16:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0