Pysselkväll

(sorryyy. glömde bort Marseille i siffror....)
 
I afton har jag istället haft pysselkväll med farmor. 
Jag ska nu pedagogiskt visa steg för steg hur du genomför samma pyssel som mig:
 
 
 
1. Köp en gammal, fin, inbunden bok på loppis. I mitt fall blev det Dan Andersson "Romaner" (pga att den var beige och guldig).
 
 
 
2. Bläddra till mitten av boken och börja vika trianglar av sidorna.
 
 
 
3. Stanna upp och läs lite ur den gamla boken. Jag råkade komma över ett sorgligt stycke...
 
 

4. Vik, vik, vik, vik tills boken av sig själv trycks upp i en nästan 90-gradig vinkel.  
 
 
 
5. Ställ den i din bokhylla bland dina andra fina böcker och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0