Tar tillbaka allt jag sagt

Just i detta nu, när jag sitter hemma med fem olästa böcker om arbetsrätt samt två olästa 50 shades of Grey-böcker känner jag att jag inte är långt ifrån att ta tillbaka allt positivt snack om hur skönt det är att vara tillbaka på univ och plugga...

Är som en trotsig unge inombords. Känner bara för att lägga mig på golvet, okontrollerat slå med armar och ben omkring mig och skrika "jag viiilll inteee" följt av att slänga alla dessa fem böcker ut genom fönstret.

Men jag hejdar mig i sista sekund. Böckerna är ju faktiskt lånade från bibblan och jag tror inte det är så uppskattat att lämna in snöslaskiga och överkörda böcker...???

Men jag viiilll inteee!!!

Jag vill kunna vara ledig när jag är hemma. Vill inte ha en massa lästvång hängande över mig. Jag vill kunna läsa skönlitterära verk och bli upplyst, istället för att bli expert på alla rättspraxis som är kopplade till medbestämmandelagen.

/ slut på klag


Kommentarer
Postat av: dallas

åh, jag känner precis likadant lenin! sååååå mycket plugg på såååååå lite tid!!!! panikkkkk.
men ibland får man faktiskt gapa och slåss lite, det godkänner jag :) (dock inte kasta med böcker!!)

Svar: Skönt att jag inte är ensam om detta elände!! Så ja, skrika får man faktiskt göra ibland. Annars klarar man sig inte!
Lena

2013-01-30 @ 21:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0