Min helg - för alla som är intresserade!

Jag har en tendens att bli en väldigt dålig och omhändertagande bloggare på sommaren.
Denna sommar verkar som ni märker inte vara något undantag.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det och bjuder därför på en blidkavalkad med tillhörande pedagogiska texter från den svunna helgen.
(För det kräver minsta möjliga ansträngning och tankeverksamhet vilket lämpar sig bra för min sega söndersolade hjärna)

 

Möttes på fredagsmorgonen av detta fynd utanför banken. Jag började snabbt noja mig och tänka det värsta - att det var fråga om ett bombhot!(!!!!!) Det visade sig dock bara vara gravt förvirrade holländare som var på jakt efter skjuts till Stockholm...

 

 

Denna fina och himmelska jordgubbstårta gluffsade jag och chefen glatt i oss till det bävriga eftermiddagskaffet!

 

 

 

Efter jobbet på fredagen begav jag mig till farmor och farfar som visade sig ha parmiddag och bara sådär, som på ett bananskal blev jag inbjuden till en helt underbar trerättersmiddag. Detta är förrätten och består av färskpotatis på spätt (tagen från egen skörd) samt baconlindad halloumi toppad med rosmarin och överringlad honung. (MMMMMMUUUMSS!!!)

 

 

Detta är huvudrätten - Ungsbakad röding (uppfiskad av grannen) med färskpotäter, sockerärtor och haricot verts.

 

 


Och till efterrätt serverades liiitervis med jordgubbar. Den bilden jag tog togs dock när allting var uppätet och blev därför inte speciellt aptitlig varpå jag istället googlade fram denna lilla jordgubbe.

 

 

 

På lördagen begav jag mig till sjöss med mor och far. Rogivande minst sagt!

 

 

 

Såhär mycket njöt jag!

 

 

 

Och sådär glad var jag över att hitta en gunga på ön vi lade till på! Pappa verkar också varit ivrig då hans finger är med på varenda bild han tog....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och här ser ni en närbild på den fina märke som bekläder vår fina båt....

 

 

 

 

 

SÅ. Det var allt jag hade att bjuda på för denna gång!

 

 

Heppåre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0