Slit och släp - heela dan

Är heeelt slut efter denna dag. 
Det blev ju ingen vila idag inte. Trots den predikan om Brunnsnäs lugn och stillhet jag höll här på bloggen igår....
 
Först gick jag upp med tuppen kl 7 för att bege mig till golfbanan där jag släpade på farmors tunga golfbag i 4,5 timmar.
Under denna långa tid skaffade jag mig en snygg bonnbränna (var dock tvungen att dra upp kontrasten etc en aning på bilden för att det skulle synas ordentligt. Så sådär morotsfärgad och käck som bilden visar är jag tyvärr ej i verkligheten.) (Allt detta var dock jätteroligt och jag blev så sjukt sugen på att börja spela!!)
 
När vi kom hem från golfen påbörjades det andra slitgörat: att förflytta bryggan från dess vinterövernattningsvik till vår bryggplats - sjövägen!! För att ta oss till viken där den låg tvingades vi dessutom först vandra genom svår terräng släpandes på feta stockar (senare i texten kallade störar).
Väl i sjön råkade vi styra lite snett så vi hamnade mitt på öppna sjön där det blåste lite lätt storm och där de så kallade "störarna" (läs: Gandalf-stavar) som var det enda redskap vi hade för att trycka oss bortåt var för korta... Ett tag där gav jag upp. När farmor och farfar lite uppmuntrande försökte säga att det inte var så långt kvar så drog jag ned stämningen betydligt genom att påpeka att vi hade miiiinst 2/3 kvar...
Efter en halvtimma av slit, svett och klagovisor hade vi dock kommit över och kunde pusta ut något. 
 
 
Så mycket kroppsarbete som jag utfört idag var det länge sedan jag sist gjorde och jag somnade därför på soffan kl 20.30 förut för att sedan till och från sova mig igenom hela Sverige-matchen..... Oops
 
 
"Pressen" har förresten läckt ut ytterligare lite bilder från A+J:s bröllop så jag delger även en fin bild därifrån!
 
 
Imorgon återvänder jag till civilisationen Örebro igen och ska lata mig som aldrig förr!
 
puss kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 OOOOOOOH JAG BLIR TOKIG. Har i en timmes tid försökt ladda upp bilderna men internet är så fruktansvärt segt här på landet så det går inget vidare...
därför blev det här ingen bild på farmor och ingen från bröllopet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0