Sträckläsarn

När jag vaknade i morse och såg att det var underbart väder flög jag upp, proppade i mig lite frukost och begav mig, dränkt i kokosolja, ner till mina älskade bänkar vilka har kommit att bli lite av min egen uteplats...
Där slängde jag upp benen och plockade fram Alex Schulmans bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". Har tidigare bloggat om detta ämne och erkände då att jag började tjuta bara av att få titeln läst för mig..... Då fick jag låna boken av Becka men glömde sen bort att läsa den.
Men nu så!

Jag satt där på min favoritplats, stekte, pimplade vatten och sträckläste hela boken! Det är ju ingen tung 800-sidorsroman direkt, men ändå 199 sidor!! *ett imponerat "uuuh" rungar genom publiken*
Och åh vad fin den var!

När jag satt där med blanka ögon kom det dessutom plötsligt fram en kille till mig och frågade: Are you as beautiful on the inside as on the outside? (Han frågade först om jag pratade engelska...)
I och med att komplimanger annars lyser med sig frånvaro i min vardag blev jag helt ställd och började svamla något svar och verkade nog vara allt annat än vacker på båda sidor...
Men det var rart tycker jag!
Liksom jag saknar kindpussar i vardagen saknar jag nog dessutom komplimanger. Det glädjen en ju verkligen mer än vad det är ansträngande att säga dem!

Nu ska jag svira om och bege mig mot Mikaela för ytterligare solhäng. Behöver sola lite mer för att bli av med den shortsbränna jag råkade skapa mig idag....

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter som en trevlig dag tycker jag. Själv har man städat klassrum...
Kram! P.S. Det ligger en hatt här och väntar.D.S.

2013-06-11 @ 18:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0