Duvresearch

Är bekymrad över min nya granne, den ruvande duvan.
Därför har jag såhär på kvällskvisten (haha, kvistar som hennes bo är gjort av......) googlat på duvor och läst på lite om dess dräktighet.

• de ruvar i ca. 19 dagar.
• därefter kläcks ägget och de lever i harmoni i boet under ytterligare 3-4 veckor.

Efter lite snabb överslagsräkning innebär det alltså att jag kommer vara tvungen att trippa på tårna i köket i drygt 6 veckor till...

En fråga som ikväll cirkulerat i mitt huvud är vad fru Duva gör när hon blir nödig (och kissar ens duvor?). Kommer hon skita på ägget och i boet?
Vad ofräscht det hem där hon ska uppfostra sin nya unge kommer att vara isåfall... Gross!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0