Geografiskt bortgjord

Förut på tåget sa den ack så artige konduktören åt mig att platsen jag satt på (och vilken jag satt mig på pga att hela vagnen var tom förutom de två platserna bredvid varandra som jag och en dam hade) hade en bokad passagerare som skulle kliva på i Hässleholm.

Mitt svar till honom: "Men Hässleholm ligger bortanför Mjölby va?"
Varpå han skrattade till och meddelade mig om att så icke var fallet utan att Hässleholm var nästa stopp...

Hur skulle jag kunna veta att Hässleholm ligger i Skåne och inte i typ Östergötland?!

Men lite pinsamt var det och all den fejkade pondus jag fått i och med att jag åkte förstaklass gled snabbt av mig och jag kände mig en aning blåst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0