Insomna och mammutsvammel

Jag har alldeles för mycket bröllopstankar i huvudet just nu för att kunna sova. Igår vaknade jag 7.15 istället för 8.15 då klockan skulle ringa, och idag gick det ännu ett steg längre att jag vaknade först 3... och sen 6.15 för gott! Hur ska jag kunna hålla mig pigg, fräsch och på alerten denna helg om naturens lag (?) inte låter mig sova?!

Hur som helst. Denna morgon var det dock inte så tråkigt att vara vaken för jag hittade den coolaste artikeln någonsin på Aftonbladet.

De har hittat en nedfryst mammut och tagit flytande blod från dess kropp!!!
Tänk er den upptäckten! Kanske gick det till så att en ryss var ute och åkte långfärdsskriskor, skulle stanna för att plocka fram termosen med vodkaspetsad oboy och satte sig ned på isen, meen!! kände då någonting vasst och spetsigt nudda hans bakdel mitt i hans nedsättningsrörelse... Och där och då upptäckte han att det är tippen av den enorma mammut-beten som han nästan spetsat sig själv på!!!
Så skulle det kunna gått till. Jag vet inte alls, men det är den egenpåhittade versionen jag väljer att tro på.
Hur som helst! Det är så fränt med sådana främmande saker!

Likaså rymdsaker. Jag fullkomligt älskar att läsa om rymden och gamla utdöda djur som på något mystiskt sätt bevarats. Mycket intressant! Och framför allt kl 6 på möra...


Nu ska jag gå upp och förbereda mig för en dag fullspäckad med förberedelser som börjar med storköksmatlagning kl 9. Kommer nog vara tillbaka hemma vid 23-23.30-tiden ikväll så då ska jag äntligen få sova igen!


Ha en fin dag och läs artikeln om mammuten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0