Otrevlig fikastund

För en stund sedan kände jag ett enormt sug efter kaffe.
(Kors i taket, eftersom jag på sistone aldrig dricker kaffe för att jag blir så illamående av det.)

Jag bryggde mig därför några koppar och slog glatt upp det i en mugg och började smutta på den samtidigt som jag fortsatte korrekturläsningen av vår uppsats. Genast kände jag att suget efter kaffe försvann men jag tvingade ändå i mig koppen i hopp om att jag så småningom skulle finna det gott.

Den känslan infann sig aldrig och nu sitter jag alltså här, illamående och med äcklig kaffeandedräkt...

Jag undrar om det är min bryggare som är dålig och gör äckligt kaffe? För aldrig förr har jag smakat ett så äckligt och mesigt kaffe som hemma i mitt eget kök. Och detta trots att jag hade i massvis med kaffe i förhållande till vatten. Skumt och sorgligt.
Förlåt alla människor som blivit bjudna på äckelkaffe hemma hos mig genom åren...



Se bara! Det ser ut som en kopp Earl grey där påsen legat i några minuter för länge... EEEEW


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0