Recept till bajs-Elin!

Jag blev så otroligt kränkt häromdagen då Elin (min ömma syster.....) plötsligt släppte bomben att "den mat jag lägger upp här på bloggen ser rent av oaptitlig ut och att INGEN förutom jag lär tycka det ser gott ut".... Tack för den. Nu vet jag iallafall någon som aldrig mer kommer bli bjuden på middag hos mig!!
Och det behöver faktiskt inte vara massvis med äckliga grönsaker i mat för att det ska bli aptitligt utan jag trollar fram de mest enastående smakerna med mina skumma kombinationer istället... Så det så!


Så pga detta tillägnar jag dagens lunchrecept till henne. För det är så nära hon någonsin kommer en måltid med mig!

Det här behöver du:
Kycklingfilé
Matlagningsgrädde
Vatten
En halv buljongtärning - valfri smak
En skvätt vin
En skvätt ketchup
Massor med kryddor!

Gör såhär:
Skär kycklingen och stek den. Häll i alla övriga ingredienser och låt puttra på låg värme ganska länge så att alla smaker "gifter sig".

KLART!
Servera gärna med ett par skivor nybakat surdegsbröd (som du precis innan sprungit ned och köpt på ett närliggande bageri pga att du var för lat för att gå hela vägen till Willys...) och smaklig måltid!



Mmmmmuuuums


Kommentarer
Postat av: Anonym

BEIGE!
A+E
; )

2013-05-02 @ 20:56:22
Postat av: Elin

Pappa hälsar att det ser gott ut.... om man är hund.

2013-05-03 @ 21:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0