Svensk tapastallrik a la Lena

Var så galet hungrig när jag kom hem ikväll att mitt enda kriterium för en måltid var att den skulle vara i min mage på kortast, möjliga tid.

Därför slängde jag ihop något litet som jag kom att kalla en svensk tapastallrik och guuuuud så bra det smakade.

Såhär gör du:
• Skär en tomat, lägg upp den snyggt på en tallrik och örtsalta och peppra.
• Skär en gurka, lägg upp den snyggt på tallriken och aromata väl (nypåhittat och fult verb).
• Skär en ölkorv i små munsbitar och lägg i en hög på tallriken.
• Släng ihop en äggröra och häll den på tallriken.
• Ta fram en skiva av det där suuuperfärska butiksbakade quinoabrödet du köpte på ICA maxi tidigare idag, lägg på en stor skiva "klosterskinka" och placera den på tallriken.
• NJUT!!!
• Ta sedan ytterligare två skivor bröd bara för att det är gott.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det här var ju en riktigt fin matbild! ;) jag blev hungrig när jag läste till och med...

2013-05-30 @ 21:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0