Vet hut, galna Örebrocyklister!!

Efter en helkväll hos Mikaela tog jag min velociped och trampade hemåt strax efter 2-tiden. "Vad roligt" tänkte jag, "då får jag se alla glada människor vandra hem från krogarna!".
Jag möttes inte utav glada sådana utan enbart galna...

Det första som hände var att ett stort gäng med cyklister och fotgängare vinglade mot mig och bredde ut sig över hela cykelbanan. En person låg (!) på pakethållaren och när jag var ca två meter framför detta gäng ramlade hen av varpå jag tvingades att gira.

Jag trampade lätt chockat vidare och möttes snart av nästa galning: en karl som kom i högsta blås på cykeln och fick för sig att köra "chicken race" med mig..... Jag fegade tillsist ur och tvärbromsade, placerade mig tätt intill trottoaren och blängde surt på fjanten som med ett stort flin passerade mig i norrgående riktning.

Förutom dessa incidenter var det massvis av människor som inte såg sig om utan slängde sig ut på gatan utan vetskap om att jag kom farandes där...

SUCK. Dagens ungdomar alltså!!
Och över lag så förstår jag nu många av mina vänners irritation över örebroares vårdslöshet så fort de sätter sig på en cykel.

Nehej du. Nu var det slutklagat och slutanalyserat för idag. Jag måste tänka på refrängen för det är ju en dag imorgon också...

Goder natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0