Funderingar och medgivande

Fundering no. 1
Efter gårdagens skyfall och uppdateringen av en bild på Facebook där jag talade om detta "hällregn" ställdes jag inför just detta begrepp och började fundera. 
Jag trodde först det hette "hellregn" och att det stod för ett "helvetesregn"....
Så var ju tydligen inte fallet utan det stavas med Ä och har sitt ursprung i verbet Hälla (antar jag?). Såsom att någon "häller" regn över en...
Tycker inte alls att den förklaringen är lika bra!!!?!!?
Blir nästan irriterad när jag tänker på det. Hellregn är ju mer logiskt,
smart och målande... DÅLIGT, svenska språket!

Fundering no. 2
Har på sistone även funderat en hel del på vem jag egentligen är...
Jag har nämligen tyckt att inte mindre än två (!) av Miley Cyrus nya singlar är bra innan jag visste att de var hennes!!!!
Jag ser väldigt allvarligt på detta och skämt otroligt mycket. 

Men de är ju så sablans catchy och melodiösa.... Får nog svälja min stolthet, skämmas och lyssna vidare.

Denna FU är min nya fabbo...
*gräver ner mig i sanden och skäms i fred*
http://www.youtube.com/watch?v=iaKHIf6Bdn8&sns=em



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du inte får en "trevlig hellg"!

2013-10-26 @ 07:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0