Gissa maten (+ världens största missöde)






Denna var ju iofs jättelätt! Jag har fått en dille på gröt och kanel. Så juligt!!!
Men jag kan inte tro att ni gissade rätt på att havregrynen som utgör denna gröt hade en bäst före-stämpel från 2011....? De är fullt fungerande och välsmakande än idag må ni tro!

Bäst före-markeringar är enbart humbug!!

Nu ska jag lägga i sexans växel (här är vi moderna!) och läsa kurslitteratur. 
FÖR GISSA VAD?!?

Den bok jag suttit och läst i bibblans tysta läsrum från morgon till kväll var tydligen FEL bok.....................
Vet serri inte om jag ska skratta eller gråta. 

Scenariot igår när jag blev varse:
Kom inglidandes i klassrummet på universitetet ca 5 min innan start (svettig som vanligt pga detta schizohöstväder och det faktum att jag hade pyspunka på bakhjulet och därmed STOD STILL om jag inte tog i för kung och fosterland...). Jag hälsade glatt på mina kamrater som såg lätt ställda ut. Vad nu? tänkte jag. Är jag så ful i min nya frisyr? Har jag svettpärlor i pannan? Luktar jag illa?!
Men tyvärr var det inget av ovanstående som gjorde dem ställda utan plötsligt utbrast de, med lågmäld och lite skamsen röst:
- Duuu Lena.... Vet du...? Vi har läst fel bok... Det är inte Moral Mazes vi ska läsa...
Smidig som jag är kontrar jag med ett: VAAAAA?!?!!!!!!!!??? SKÄÄÄÄMTAR NI MED MIG?!!!??!!!? och så är plötsligt hela klassen involverad i vårt missöde och vår skam.
Artiga, nervösa men kaanske en gnutta självgoda fniss omgärdade oss och jag kände bara hur jag ville explodera av aggression. Inte mot dessa klasskamrater utan mot det faktum att vi varit så vimsiga att vi läst fel bok.
För SOM jag har kämpat med denna bok i veckan. Jag har inte haft något som helst liv vid sidan om boken.
OCH SÅ ÄR DET FEL BOK!!!!!!

Så nu måste jag alltså börja på en ny, den rätta, boken. 250-300 sidor, amerikansk och framför allt - i Google document-form!!!! Jag måste alltså sitta och läsa på min lilla 11" datorskärm. Och det hela ska vara läst till på måndag morgon kl 8.00 då vi måste påbörja arbetet om boken som ska in på onsdag......

Så, med andra ord så har jag absolut inte tid att beklaga mig över detta eller uppdatera er om min gamla grötfrulle. 

Adjö!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0