Och jag är officiellt inne i töntskrivarmood igen...

Jag har på sistone känt att jag haft lite svårt att formulera mig i skrift. Jag tror mycket beror på att jag enbart läst massvis med krånglig kurslitteratur på engelska och att min svenska därför lagts lite på is i och med jag kanske inte till vardags direkt slänger med fina, akademiska begrepp...
 
Idag känner jag dock att detta så smått har vänt.
Det är inte i samma klass som förr (då jag själviskt nog ibland chockerades utav mina splendida formuleringar....) utan denna gång har jag hamnat i en utomordentligt töntig formuleringsmall.
Exempel på begrepp/meningar från arbetet jag nu skriver på som pekar på att jag skriver som en tönt:
  • "att dra det till sin spets"
  • "rent krasst"
  • "med denna teori i ryggen"
  • "eller är han rent av psykopat?"
  • "även här belyses hur viktigt detta avstånd är"
  • "tuffa beslut"
  • "..... sitter där bakom ett överdådigt chefsskrivbord, till synes likgiltig"
  • "helt tappar fattningen"
  • "svart på vitt"
 
Jag riktigt kan höra mig själv med tantröst uttala dessa meningar. 
 
Bör nog ägna en hel dag åt att korrekturläsa och städa upp ett antal töntbegrepp innan inlämning tror jag...

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan vara en god ide.....
Kram o tack för idag!
Mamma

2013-10-30 @ 19:17:49
Postat av: mamma

Kan vara en god ide.....
Kram o tack för idag!
Mamma

2013-10-30 @ 19:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0