Copenhagen, Smørrebrød och øl, here I come!



Sitter i skrivande stund och blickar ut genom fönstret över Motalas tågstation på min väg till Köpenhamn.
Sist jag var där hade jag blöja och var en rookie på att gå, så det ska bli spännande att få återvända och bevandra den danska huvudstadens gator med mer stabila steg.

Helgen skall bestå av återseende av mina älskade Marseille-flickor (dessvärre inte älskade lilla Matilda, vilket suger riktigt ordentligt!!). 
Charlotte (och Cecilie) bjuder oss till sin boning som vi ska bebo i helgen. 
Vi ska på open bar-fest. 
Vi ska fira Mimmis födelsedag och minnas tillbaka till helgen i Paris för exakt ett år sedan då vi firade hennes 25-årsdag. 
Vi ska äta brunch. 
Vi ska äta Charlottes bästa burgare.
Och det är i princip det som ännu är planerat. Allting annat är öppet för förslag. 
Det ska bli sååå kuuuul!!!
Är dock på riktigt orolig över hur jag skall klara av danskan... Är ju så otroligt dålig på att förstå det språket, så jag antar att jag får ta till engelskan. Genant, minst sagt!

Än är det dock inte riktigt dags för ledighet och förlustande för nu på tåget har jag tvingat mig själv att anstränga mig och få en betydande del av veckans kurslitteratur läst. Har redan kommit av mig, som ni märker... Men ska snart återgå. Den är dock ännu vidrigare än den förra och jag skulle egentligen behöva sitta med lexikon och söka upp varannat ord pga överklassengelskan som används. Zzzzznnaarrrkkkk



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0