Ett monokelbeklätt öga för konst, minsann!

Har spenderat eftermiddagen på stan med farmor där vi intagit lunch och strosat runt på Bra & begagnat. Med en mental monokel på och hmm:ande och grymtande har jag begrundat varenda liten pryl.




Väl där fann jag dessa tre tavlor som jag genast föll för. (Kostade 108kr allesammans).

Jag har så otroligt svårt att hitta "konst" som tilltalar mig. Som jag sa till farmor förut, "Jag har ingen som helst relation till exempelvis fåglar. Varför ska jag då ha en fågel på väggen?!". 
Men dessa tre har alla någonting jag kan relatera till - nämligen att det är gamla 1900-talsfoton från olika platser i Örebro stad. Örebro måste jag ju erkänna att jag har en relation till eftersom jag bor här... Och mitt grannhus är dessutom med på en av bilderna, så detta känns mer naturligt att bekläda min vägg med. 
Att de dessutom har silverramar som går ihop med de ramar jag fyndade på Röda korset för cirka 2 år sedan (men fortfarande inte satt upp) är ju enbart ett plus. 

Fann även denna tavla.


Också den med Örebro-motiv, men köpte den ej vilken jag är rädd att jag kan komma att ångra... Jag borde ju införa mer färg i mitt hem, men jag är nog lite för feg. Denna hade varit det perfekta första lilla steget ju!





Hittade även en soffa och tillhörande fåtölj som jag har lite svårt att släppa. De är enligt min mening ful-snygga. Men de skulle nog vara bedårande i rätt miljö och rätt lägenhet (läs våning/mansion).
Och det bästa med allt är priset! Gissa vad dessa kostade?!?!?!!!???!!




Vad gissar ni på!!?






















Pppppfttt! Myycket lägre än så!
De blir dina för enbart 400 spänn!!! Fyra hunkor!! Kan ni förstå det? För en soffa och en fåtölj - i det där skicket! Oj oj oj, jag blir helt till mig alltså... Det är absurt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0