I just can't get enough

....of studying, uppenbarligen!

För nu är jag ÄNNU EN GÅNG tillbaka på Örebro universitet.....
Men jag säger som så, att jag mycket hellre pluggar än att gå hemma och planlöst driva omkring, arbetslös och på vippen att kollapsa/bli psyksjuk pga rastlöshet.

Så nu återgår jag till min absoluta favoritsyssla = att läsa massvis med svåra böcker under en kort period.

Och nu är det verkligen ingen lek längre. Nu är det avancerad nivå, Organiseringens dynamik som gäller, vilket innebär att skojfriska, lättförståeliga och kortfattade antropologer skriver litteraturen som används till kursen....... Lattjo!!

Som tur är mjukstartar vi dock med en relativt lätt och framför allt svensk bok för att om två veckor dyka ned i "en sådan amerikanska som ni förmodligen aldrig tidigare stött på, läst eller hört" om man ska tro vad föreläsaren säger. Låter minst sagt.... besvärligt.

Men det är det ingen idé att hänga läpp för nu inte. Nu är det svenska, och till och med titeln är ju lite smålustig, så hur farligt kan det bli?!


Dessutom är jag lycklig som fann alla böcker på bibblo i helt sproilans skick samt en fulltext på Google Books.

Så, jag pluggar alltså igen. Men skulle någon läsa detta och mot förmodan ha ett jobb liggandes på hatthyllan är denne mer än välkommen att höra av sig... För jag är ändå ganska så fed up with detta evinnerliga pluggande och läsande nu alltså.

Är inne på mitt FEMTE år nu. Min examen är på tre, och jag började läsa direkt efter studenten med tron att jag enbart skulle läsa en kurs... Så blev det ju icke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0