JAAAA!

...Så skrek jag sekunden då jag läst sista ordet i den förbannade boken jag nu äntligen avslutat.
Aldrig tidigare har jag sett på maken till en mer besvikelse i bokväg.
I början, liksom för att locka till sig byten, skrev författaren på ett lättsamt och ibland rent underhållande och roligt sätt... Men detta ändrades gradvis en bit in i boken och de sista kapitlen jag nu läst är det aaaabsolut tråkigaste och minst intressanta jag läst på måååånga år (och jag har läst en hel del sövande kurslitteratur genom åren!!).

Det sista kapitlet handlade till och med om hur onödigt det är att studera management och ekonomi på universitet eftersom ingenting av det som lärs ut är absoluta sanningar och inget kan tillämpas i verkliga livet.
Då blir man ju genast supersugen på att läsa vidare...
ADJÖ för alltid, pluggmotivation!

Men dessvärre, HEJ de tre nästkommande, mycket längre och mer invecklade böckerna som jag måste läsa innan denna kurs är slut...

*kavalkadspyr av uttråkning och frustration*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0