När katten är borta...

...lagar råttorna sina exceptionella och gräddiga kycklinggrytor. 

Visst är det så talesättet går?

Mr G är på språng denna helg vilket innebar att jag så fort jag vaknat till liv i förmiddags begav mig till Willys och handlade på mig krubb för att överleva helgen hemma hos mig själv. 
Det första som sedan tillagades var givetvis min traditionella, feta och gräddiga kycklinggryta. Men jag utvecklade den något och slängde även i bacon och tomat.
Så nu känner jag mig vuxen. Det var länge sedan jag hade mer än två huvudingredienser i min matlagning och idag var det ju alltså hela fyra (!) stycken bara i grytan!! Wow!

Se så gött och mojsigt det ser ut:

Det värsta med min matlagning är ju dock dess mastighet... Får alltid ca 3 timmars matkoma efter måltiden.

Med andra ord kommer det förmodligen inte bli någonting vettigt gjort denna dag då jag inte vill riskera att somna, om jag börjar läsa kurslitteraturen...

Såå, trevlig helg raringar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0