Soffliggare i enkel bemärkelse

Nog för att jag älskar min soffa och spenderat kaaanske några timmar för mycket i den, så tog jag mig upp ur den idag och hasade mig ut i regnet för att rösta i kyrkovalet. För soffliggare i dubbel bemärkelse tänker jag åtminstone inte vara!!

Soffliggandes läste jag i förväg på om allas olika åsikter och vandrade sedan bestämt iväg mot vallokalen.

Det blev lite dramatiskt där en stund för jag höll på att missa hela baletten i och med att jag gick till fel ställe och stod och ryckte i en låst dörr varvat med att jag förundrat kliade mig i huvudet..... En rar tant informerade mig dock snart om läget och jag småsprang iväg och hann precis till den rätta adressen innan de stängde för den perioden. PUH!

Men. Nu känner jag mig nöjd att jag varit med och påverkat! 
Hoppas dock verkligen att valdeltagandet blir högre i år än tidigare. Dryga 10% är ju helt pinsamt lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0