Det positiva med att jag låste in min bilnyckel i bilen:

Först kanske denna händelse kräver en kort förklaring. Min bilnyckel är trasig och för att låsa bilen måste jag krypa in i baksätet och låsa bilen inifrån på låsknappen. Detta gjorde jag vant även idag. Problemet var dock att nyckeln fortfarande satt i tändningen när jag slängde igen dörren som då omedelbart låstes. Fiffigt, Lena!

Men det positiva med detta otroligt klantiga handlade är följande: 

• jag fick spendera 2,5h extra med Milla
• och därigenom även 2,5h extra i Laxå 
• vi slapp bränna oss på pizzorna vi precis köpt när vi upptäckte missödet eftersom vi tvingades gå med dem genom halva Laxå innan de kunde ätas 
• vi fick motion av promenaden
• jag fick träffa pappa (som fick åka från Örebro och tillbaka för att ge mig extranyckeln. TACK ÄLSKADE FAR!)
• jag slapp spendera hela eftermiddagen med att storstäda och packa i min varma lägenhet
• jag kom hem strax innan 22 istället för vid 19-20-tiden och slapp därför betala parkering
• jag fick stressa ihop packningen (beger mig till Frizon imorgon direkt efter jobbet och stannar där till söndag så det är en del...) samt storstäda i rask takt vilket bränner betydligt fler kalorier än långsamt packade och städande gör
• jag slapp irritera min granne med musik (musik är ju en nödvändighet när man packar och städar). Istället tog jag hänsyn till "tyst-efter-22-regeln" och lyssnade i headset = lika hög volym oavsett om jag befinner mig i köket eller i vardagsrummet
• om jag lyssnat på musik genom datorn hade jag inte lyssnat på radio och då hade jag inte fått höra Kygos remix av sexual healing som är på P3 i skivande stund. (GULDLÅT!)

Sååå, det var med andra ord BRA att jag låste in nyckeln. Kanske ska göra om det fler gånger...?



Kommentarer
Postat av: Elin

Vad roligt att se att du är så positiv till konsekvenserna av ditt lilla missöde men fråga gärna pappa först vad han tycker om att du ska låsa in nyckeln igen ;)

Svar: Haha ja jag tror inte han är lika pigg på att återuppleva denna dag... ;)
Lena

2014-08-06 @ 22:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0