Filmmaraton deluxe

Igår hade jag och mr J en riktig slappardag (välbehövligt för i alla fall ena parten av oss som jobbat dag och natt i över en månads tid, styrt en hel festival och sovit totalt 20 timmar på en vecka. Denne person förtjänar all vila i världen nu. Den andra parten kanske inte förtjänar den fullt lika mycket, men njöt å fullo ändå).

• Vi sov i nästan 12 timmar mellan lördagen och söndagen efter att ha lagt om planeringen på lördagskvällen från uteserveringshäng till nedtonad finmiddag och vinsmuttarhäng hos Becka. (Tanken var att detta skulle övergå till uteserveringshäng men den där herr Blund kom och hälsade på efter middagen så det kändes inte längre aktuellt).

• Vi placerade oss i soffan vid 12-tiden och rörde oss inte därifrån förrän ca 11 timmar senare

• Vi åt brakfrulle (äggröra, bacon, frallor, saft (hade visst inget drickbart annat hemma)).

• Käkade kakor

• Vi kollade på (The Stig-Helmer story, Pinocchio, Sunes sommar, Jagten (sjukt bra men samtidigt fullkomligt vedervärdig film. Min absoluta mardröm har ju alltid varit att bli misstrodd av alla och inte lyckas få dem att förstå att man är oskyldig)).

• Käkade delikat toast och sallad



Och då kan man ju tro att vi skulle vara utvilade och fräscha när vi vaknade, men icke sa nicke! Stackars Jocke vaknade mitt i natten av feberfrossa och jag vaknade av ihärdig torrhosta... Känner mig därmed inte ett dugg utvilad till den nya arbetsveckan trots gårdagens mästerliga slappande. Typiskt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0