Konstruerad värld bevis nummer 7000

I fredags eftermiddag på jobbet satt jag och sneglade på ett korsord i Laxånytt.  Såsom i alla korsord var där en massa ord med. Bland annat dessa två:
• änglarnas stad
• renhårig 

När jag slutade jobbet och åkte direkt till Frizon lyssnade jag som alltid på radio och där, på nrj som jag inte alltför ofta brukar lyssna på säger programledaren med spacig röst: vinn en resa toll änglarnas staaad. Vet ni vart det är?
Och det visste ju jag eftersom jag någon timme innan skrivit LA efter den rutan. 
Väl på plats på Frizon var jag på ett superintressant panelsamtal om homosexualitet och där beskrev en någon annan med ordet "renhårig" vilket jag ju också förstod nu tack vare mitt korsord. 

Som om inte detta är bevis nog:
Under hela festivalen gick Jocke och alla andra ansvariga runt med kom-radios och ropade coolt till varandra. Det enda jag kunde tänka på så fort jag hörde någon säga något följt av "kom" var hur de skulle säga om det meddelande de ville framföra var just "kom!". Med andra ord tänkte jag hela tiden på det sanslöst roliga family guy-avsnittet när Stewie och Brian renoverar ett hus ihop och Stewie vill att de använder sådana radios för att prata med varandra. Sekunden efter jag kom hem efter den intensiva men väldigt roliga helgen, slängde jag mig i soffan och satte på tvn. Vad är på tv då, om inte just detta Family guy-avsnitt!!!!!

http://youtu.be/KJCfUm21BsI
Kolla på klippet här (hatar att man inte kan bädda in från phony!!!)

Konstruerad vääääärld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0