Pensionärspoäng deluxe

Denna dag slår alla rekord i pensionärspoängshänseende. 
Solklarare poäng har jag aldrig inskaffat mig tidigare. 

Jag spelade nämligen BINGO! 

Jag har ju tidigare bloggat om hur jag inte förstår hur bingohallen på Stortorget kan överleva då jag aldrig sett någon gått in eller ut från lokalen. Det har vilat ett mysterium kring dess existens. Men väl inne i salen förstod jag hur det hela hänger ihop. 

Förmodligen har de som gått in där aldrig sedan lämnat lokalen. Det var så pass beroendeframkallande att det måste vara den enda förklaringen. 
Vi, orutinerade förstagångsspelare, drogs ned i träsket på en gång. Det vi tänkt skulle bli ett spel blev snart två, och tre, och fyra, och fem, och sex. 
Och innan vi visste ordet av hade vårt sällskap tillsammans spelat upp 250 kronor och vunnit 40 (som vi också spelade upp...). Hade vi haft mer kontanter hade vi nog suttit kvar på obestämd tid. 

Måste nog lägga in mig på beroendecenter nu. Ser siffror framför mig när jag blundar och jag googlar och drömmer mig bort efter senaste teknologin inom dutt-pennor. 


De unga förstörda själarna 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas ni blir lösta ur detta garn!

2014-08-27 @ 22:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0