Tiggeri på OBH

Jag är kalassjuk just nu (väljer att benämna det hela med positiv ton så det inte ska kännas lika bedrövligt). Är förkyld till förbannelse, nyser 20 ggr i timmen, har skitont i halsen, chockhostar emellanåt utan minsta förvarning. Har bergis lite feber också. Idag på lunchrasten såg jag därför min chans att få vila en liten stund. 

Det finns ingenstans man kan inta horisontellt läge på arbetsplatsen så jag var kreativ och lade mig på högen av stolsdynor som ligger innanför dörren. De såg så inbjudande ut och de gav vad de enligt syn utlovade. Jag slumrade till men vaknade efter en stund av skratt och fniss och upptäckte då att mina roliga kollegor ställt en plastmugg med ett mynt i bredvid mig där jag sov, som om jag var en tiggare... Kuuuul hörrniii!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0