Att dra lärdom av husmorstips

Igår vankades köttbullsverkstad hos mig. Jag hade planer på att använda 2 kg köttfärs. "TVÅ KILOOO?!?" skrek farmor och mamma i kör när de hörde min plan. De rådde mig att istället använda ett kilo, vilket jag tyckte lät mesigt. 

(Ha i åtanke att jag i stor sett enbart äter köttbullar på julbordet. Och som den egocentriska person jag är, kan jag inte tänka mig något annat än att alla andra är precis som jag. Därför beräknade jag typ 10 köttbullar per person... Detta är för övrigt min glamorösa tallrik från gårdagens IKEA-julbord: )



MEN! Som tur var hade jag något slags vett inom mig så jag började med att använda 1 kg. 

GOD IDÉ!! 

Jocke och jag fullkomligt drunknade i köttbullar. Det blev hela 105 stycken på detta kilo färs. TÄNK om jag följt min första plan!! Då hade det blivit ca 210 st. Det är extremt mycket köttbullar!

Så, tack kära farmor och mamma för er input! Det sparade mig 105 rullningar och mycket plats i frysen. 




Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att man kan vara till nytta någon gång ibland!!! ; )

2014-12-28 @ 10:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0