Note to self - önska dig presentkort på rätt affär

Nu är julen över och den har varit väldigt lugn, skön och mysig. 

Det var dessutom den längsta sammanhållande ledigheten jag haft sedan i slutet av mars (!).  It's hard to be a working lady, minsann! Dessvärre har jag inte fått spendera någon av dessa lediga dagar med Jocke eftersom han är i Skåneland hos sin family. Ikväll kommer han dock äääntligen hem till mig igen, och det ska firas med entrecotemiddag!  (Fint skare' va! Behöver inte nämna att det var rea på Willys...)

Tidigare idag begav jag mig ut på stan för att krama ur det sista av mellandagsrean. Tyvärr var det alltför kallt ute och julmaten tycktes ha lagt sig på plats ordentligt detta år, så det var inte lika roligt att prova kläder som det brukar vara...

Jag gick ändå med bestämda steg till Pinkroom där jag önskat mig presentkort för att jag specifikt ville köpa ett par nya Marc Jacobs-örhängen eftersom jag råkat slängt ena mitt (klant...).
Det blev lite knivigt då de inte hade sådana örhängen. Och aldrig någonsin hade haft... Dessa finns istället på Debut, på andra sidan gatan från Pinkroom... Så till nästa år ska jag komma ihåg att önska mig presentkort i rätt affär!

Först blev jag såklart besviken men efter att jag hämtat mig litet plockade jag på mig lite annat smått och gott där istället.
Det bidde en väska och en tjock, mysig kofta (såå, tack mamma och pappa för dessa "örhängen"):


Nu skall jag förbereda tillbehören till köttabiten och lyssna på Håkan Hellström-filmen!


Och förresten! God fortsättning på er, kamrater! 


Kommentarer
Postat av: mamma

Det blev en fin julklapp iaf!
Kram : )

2014-12-29 @ 18:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0