Fyndar'n strikes again!

I helgen var fyndaren i mig framme igen. 
Köpte fyra nya tillskott till min tavelsamling som en vacker dag är tänkt ska sättas upp på väggen i ett härligt virrvarr. Vet dock inte vilken vägg, eller om det ens är fysiskt möjligt i denna lägenhet eftersom dessa väggar är hårdare än mig (dvs skiiiithårda)... 

Köpte guldramar denna gång. 3 st för 20 spänn och en större för 20,
vilket jag tyckte var lite dyrt... Mamma gjorde mig dock sedan varse om att det var broderiet I RAMEN som damen tog betalt för... Det bryr ju inte jag mig om (med risk att låta som en stöddig och ignorant tonåring. Kanske får spara broderiet bara för det. Bara jag skrev dessa ord kände jag ett sting i magen av dåligt samvete och cynisk ignorans. Tänk att någon rar liten dam suttit dag ut och dag in och knåpat ihop detta broderi med sina krumma fingrar!)

Här är min brokiga skara med ramar iallafall: 


På lördagens loppis stod jag även vid ett och samma bord i bergis 15 minuter för att bläddra igenom tre högar med glasunderlägg för att välja ut mina favvosar. Valde tillslut 15 stycken och betalde 30 kronor för dem:
(Strongbow-cidern var dock av misstag. Trodde det var den som mister gillar men jag hade fel... Hehee!)


Kan förövrigt passa på att visa en rolig bild som jag och Sanna skrattade ihjäl oss till på förfesten i lördags: 


Varsågod för skrattet! Och för redogörelsen av mina sista loppisfynd. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bavaria ju! 😍 den kommer alltid få vara min när vi kalasar hos dig?! 😄

Svar: Ja jag köpte den för att du skulle få en egen när du är här 😉
Lena

2014-01-27 @ 20:30:40
Postat av: mamma

Den var bra. Vi skattade hjärtligt!!! (åt munken alltså)

2014-01-29 @ 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0