Lena "Rapunzel" Henningson till eder tjänst

Denna helg har jag levt preciiis så som jag kan tänka mig att Rapunzel gjorde. Bortsett från att jag ju klippt av mig mitt "svallande" hår....  Och bortsett från att hon förmodligen inte fick ha besök. Och jag har inte heller sjungit vackra sånger medan jag varsamt borstat mitt hår...

Meen, om man räknat bort allt ovanstående så har jag varit precis som Rapunzel. (Den enda likheten är kanske egentligen är att jag också bor uppe i ett torn och inte varit utomhus...)

Sedan jag kom hem från univ ca 17.30 i fredags har jag inte lämnat lägenheten förrän idag, söndag kl 14...

Efter att ha överträffat mig själv med en utomordentligt ordvits på univ i fredags stod myskväll på schemat.


 Vi lagade ädelostpasta med perfekt knaperstekt bacon och drack gott vin! Vi kollade dessutom på Nyckeln till frihet. Jag skäms över att säga det men jag har enbart sett den filmen en gång tidigare och det var som 14-åring med min dåvarande pojkvän. Jag tror inte det var svensk textning och jag var nog mer intresserad av att begrunda denne pojk än att kolla på Morgan Freeman. 
För detta ouppmärksamma beteende är jag mig själv ytterst tacksam. Det var nämligen som att se filmen för första gången nu i fredags och HERRE MIN JE vad bra den var!!!! Förstår verkligen varför den toppar alla listor fortfarande såhär 20 år efter release.

Slocknade sedan på soffan och vaknade 4.30 för att då krypa upp i sängen istället = skön och välbehövlig, lugn kväll.

I lördags käkade vi brakfrulle och kollade på Torkel i knipa.


Sedan kände jag att det var dags att efter 8 dagars väntande på bättre tider packa upp Sälen-väskorna.... Städade även för att besök av mina älskade flickor (och hundpojke) stundade. 
Vi hängde och trängdes sedan här i min lilla boning hela aftonen och lagade oxfilé, fläskfilé, "potatisslantar" och rosépepparsås. MMMMUUUUMMMMSSSS säger jag bara.


 Kollade sedan på Carrie vilket vi nästan kom att ångra. Den var så fruktansvärt obehaglig. Ryser av blotta tanken på den. Bra, skräckfilmskänsla genom hela filmen!
Tvingades sedan kolla på någon otroligt dålig komedi för att komma på bättre tankar. 

Sanna, Becka och Bosse the dog begav sig sedan hemåt och Mikaela burrade sig djupt ned i min soffa där hon sedan sussade så sött hela natten. 

Käkade i morse frulle och snapchattade.

Inte förrän kl 14 idag begav vi oss alltså ut (och vilken chock sen, det var ju kallt och snö!!) för att uträtta några ärenden. 


Så, varsågod. Här fick ni, varesig ni ville eller inte, en genomgång av min otroligt omspännande men ACK så mysiga och välbehövda helg. 

Kraaaam påer

Kommentarer
Postat av: mamma

Verkar som du haft en mysig helg med god mat! Kram vi måste ses snart!

2014-01-12 @ 22:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0