Varför sova när man kan vara vaken och prata om hästkorv?

Sekunden efter att jag bestämt mig för att gå och lägga tidigt kom jag på att det inte var möjligt. Min ömma syster skulle nämligen komma och hämta sin skidjacka som jag hade här hemma hos mig på vägen hem från aw på bishops... Jag känner ju min syster väl och insåg att jag inte skulle kunna sova på ytterligare några timmar. 

Då tog jag tag i mig själv, begav mig ut i köket och besteg diskberget som på något outgrundligt vis växt upp som en svulst ur slasken i flera dagar... (Någon mer som har det problemet?!).

Då slog det mig även: "NOOOOO, jag har ingen matlåda till imorgon!!!!!! :( :( :(" varpå jag ställde mig och tillagade köttfärssås och mackisar. 

När dessa sysslor var färdiga och jag slog mig ner i soffan och skickade mitt andra sms till min syster för att höra efter om hon glömt bort mig, ringde hon och bekräftade att så var fallet. 

Ännu en stund senare kom hon och Anders och plingade på och vi satt i mitt egna lilla trapphus och visk-pratade om hästkorvar, jobb, mr potatohead och mittbenor i nästan en halvtimme. 

Så nu är jag konstigt nog helt uppe i varv och inte alls sugen på att sova. "Mitt sovtåg har gått" som man så töntigt kan uttrycka sig.

Surt! Jag som hatar att missa tåg. Det är ju så besvärligt och kostsamt. 
Kom förresten på nu att jag fortfarande inte fått min biljett återbetald för tåget hem från Köpenhamn som jag missade i höstas... Kanske skulle ringa till SJ och klaga lite och kräva tillbaka stålarna såhär i dessa fattigtider...?

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra ide!

2014-01-12 @ 22:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0