Äckliga nytvättade tvätt

Idag höll jag på att ramla av pinn när jag tvättade. Det var inte pga arbetsbördan (fastän så också kunde varit fallet. Vad aaalldeles för länge sedan jag tvättade....) utan det var sällskapet i tvättstugan som gjorde det hela vedervärdigt. 

Det kryllade nämligen av feta, äckliga spyflugor i hela rummet. Och jag fick en liten tanke om att de fötts i min tvättkorg och därefter var det kört. Var så äcklad att jag mådde fysiskt illa. Hittade en kvarglömd handduk och viftade omkring mig, sprang fram och tillbaka och fäktade rakt ut i luften och mot fönsterrutorna där de äcklena flockades. Lyckades till sist få död på alla. Och det var, helt ärligt, 10-15 stycken som låg där, som stela lik på golvet. Och såsom kallblodiga mördare i skräckfilmer skjuter sina offer i pannan en sista gång, trampade jag på samtliga flugor ytterligare en gång efter att jag slagit ihjäl dem, och ljudet som då ljöd ekar fortfarande i mitt huvud. Det KNASTRADE! Såsom de hade en ryggtag eller dylikt som jag krossade. Det var så viiiidrigt! Kommer bergis drömma mardrömmar om dessa inatt. WHÄ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0