Fånga helgerna!!

Hur ostigt det än låter så lever jag efter epitetet "carpe diem" denna sommar. I och med att jag inte har någon som helst semester gäller det att ta vara på den lediga tid jag får. Detta innebär mycket fina, komprimerade stunder men också många minuter av frustration. Så fort inte mitt schema klaffar till hundra procent börjar det koka i mig i dubbel bemärkelse. (Både av värmen i luften och av frustrationen som växer för varje sekund jag väntar på att få åka till diverse strand och bada). Men när jag sedan väl är på plats är all vrede som bortspolad. 

Denna helg har spenderats i Göteborg och på Fotö, Hönö och Öckerö där jag och Jocke fick oss en redig minisemester. Huuur underbart som helst. 




Idag var det dags att återvända till verkligheten igen men som vanligt flyger dagarna på jobbet förbi och det var snart dags för bad igen. Denna gång var det inte i den stora oceanen utan i lilla Säbylund. Lika underbart och svalkande det med! Sedan mötte jag upp Jocke och hans långväga gäst på Bishops där vi avnjöt oxfilépasta och hallonöl. (Dock inte i kombination!). 

Det är ju galet skönt ute i afton alltså. Känner att en tropisk natt är på ingång. Önskar så att jag kunde vara ute längre, men plikten (och sängen) kallar och jag glädjs åt den tid jag får. Cheesy men sant!

Godnatt på er kamrater! Och trevlig semester på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0