I behov av själarensning? Jag har svaret!

Behöver du stressa ned, vila upp dig och få ro nog att slumra till i, låt säga fyra, omgångar inom en tretimmarsperiod?

Då har jag svaret på dina böner: en dag i farmor och farfars stuga i Brunnsnäs. 

En sådan här själarensning hade jag igår efter jobbet. Farmor och farfar var inte hemma så först blev jag rastlös (typiska tecken på att en sådan här dag faktiskt behövs) men sedan lyckades lugnet svepa över mig och dra mig med sig. 

Eftermiddagens to do-list såg ut såsom följer:
• Jag badade först (läänge)
• lade mig sedan och lufttorkade på bryggan 
• lyssnade på Fredrik Wikingssons sommarprat
• somnade till
• vaknade
• tog mig ett till dopp
• lyssnade vidare
• blev sugen på bullar
• åkte och hämtade några bullar
• åt bullar och drack saft
• solade en stund till
• återvände till stugan
• lade mig i gräset 
• lyssnade på ytterligare ett sommarprat
• somnade
• vaknade och flyttade till hammocken
•  somnade
• vaknade av en granne som kom och frågade om hjälp
• hörde farmor och farfars bil komma
• pratade med dem
• tittade på när de lagade mat (sorry)
• åt mat
• åt hallon, blåbär och glass
• beskådade skörden i växthuset och trädgårdslanden 
• tog på mig morgonrock
• åkte ned till bryggan än en gång
• tog ett kvällsdopp
• gick och lade mig innan 22.

Och nu så är vi framme i nutid. (Skrev detta igårkväll men kunde inte ladda upp det pga det var på landet = zero täckning)
Är så avslappnad i kroppen efter denna dag att jag knappt orkar hålla phony. 

Se nedan ett axplock av bilder från kvällen.




GURKA!!!

MONSTERTOMAT!!!!

ÅH DU UNDERBARA KVÄLLSDOPP!

NÖJD OCH AVSLAPPNAD TJEJ!!


Kommentarer
Postat av: Elin

va skönt det låter!! :)

2014-07-24 @ 09:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0