Mysig söndagsutflykt

Igår kände jag, Annica och Joel för att hitta på någonting trevligt i goda vänners lag och under den gassande solen. Vi begav oss så ut till Vinön för att utforska det stället som ingen av oss tidigare varit på. Där strosade vi runt, läste på skyltar, kollade på järnåldersgravar, käkade mat på värdshuset, badade (fast det var det äckligaste stället jag någonsin badat på, och då bör det tilläggas att jag inte är det minsta kinkig. Jag älskar ju i stort sett Alnängsbadet så... Men detta place alltså: alger eller liknande i vattnets alla skikt. Det kryllade av små gröna prickar och kliade som tusan när man kom upp. Känner mig fortfarande smutsig!).

Men förutom detta lilla missöde var det en alldeles underbart mysig dag. 
På vägen hem stannade vi även på hjälmarbadet och jag fick mig ett dopp till (som var mycket mer behagligt!) så nu är jag inte anti-Hjälmaren längre vilket jag först blev efter Hjälmarpremiärdoppet på Vinön. 

Beskåda den mysiga och gemytliga omgivningen:

På färjan dit


På värdshuset i väntan (lång väntan!) på goda hamburgare! 

(Väldigt oklart hur denna min uppstod...)

Äckelvattnet. Det skulle inte förvåna mig om fötterna ramlar av här i veckan pga detta extradopp. 

Fint var det dock. 

Annica vågade inte längre ha i fötterna i vattnet 



På färjan hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0