När saknaden blir alltför stor....

Kalla mig bakåtsträvare, icke-förändringsvillig eller en sådan som krampaktigt håller sig kvar i det förflutna, men ibland saknar jag Röfors något kopiöst. Oftast mest på sommaren såklart...
 
I och med att jag jobbar i Finnerödja har jag ju turen att se Röforsskylten två gånger per dag, men jag tror inte att mina samåkningskamrater är så sugna på att ta en sväng förbi Röfors så jag kan insupa min barndomsby och medföljande minnen... Så när saknaden blir alltför stor brukar jag därför istället ta en trip genom byn virtuellt, så att säga.
 
Guds gåva till nostalgiker: Google maps Street view.
 

Fick syn på min bil där på garageuppfarten dessutom!
 
ÅÅÅÅH. Jag vill uppleva sommar i Röfors, i detta hus. Jag grilla alt. ha kräftskiva på altanen. Jag vill slänga mig på cykeln och dra till Kommunalbadet, Jag vill ta en långpromenad på Ams eller mellan Västervallen och Husaberg. Jag vill ligga och gunga i hängmattan på baksidan. Jag vill spela kvällsbadminton med hela familjen för att sedan gå in och kolla på Allsång på Skansen och dricka Cuba Cola!!!

Kommentarer
Postat av: Sis

men lillan nu fick du mig att längta tillbaka också!! kommer du ihåg när vi spelade tennis på gatan precis utanför huset?

Svar: Ååh, just det :) Vad nice det var!! Med våra fina, riktiga racket. Inget mjuktennis där längre
Lena

2014-06-11 @ 14:26:16
Postat av: Kicki

Åååååå, längtar me tillbaka när ni ungar va små liv på skolan röda vita rosen, nu är det så lugnt, nu blir jag me nostalgisk 😢

Svar: Ååh, ja just det. Röda vita rosen! Det var så härligt där på den tiden! 😊
Lena

2014-06-11 @ 19:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0