Senaste tidens iakttagelse: Allt skumt folk samlas på bibblan

Såhär 1,5 kurs senare har jag och Viktoria kommit på den eminenta idén att plugga på stadsbiblioteket istället för att i ur och skur bege oss ut hela vägen till universitetet. 

Samtidigt som vi får några minuters sovmorgon varje morgon får vi även träffa på massvis med så kallade "original" på bibblan.

Det känns som alla egendomliga människor i Örebro samlas där (mig själv inräknad). Här är några exempel:

• en nervös man ~ 38 kom fram till oss och frågade hur många tum min dator var. Och om jag man vande sig med en dator av den storleken.
• en man agerade en gång hjälpreda och så fort han såg att någon såg det minsta tafatt ut vid tidningshyllorna flög han upp ur sin stol, rusade fram till dem och frågade vad de letade efter. Han lyckades inte hitta det de sökte någon gång pga någon annan redan läste den. 
• resten av tiden satt han och gungade fram och tillbaka i sin stol alternativt läste DN.
• en påfusig man kom fram och berättade att han ännu inte hade några visitkort men att vi kunde få hans nummer om vi ville så han kunde hjälpa oss med virusprogram till våra datorer.
• någon minut senare kom han tillbaka igen och frågade om vi hade virusprogram i våra iPhones
• ett gäng med gubbar (vet ännu inte om det är samma gäng eller olika individer) sitter alltid och pratar om allt och inget när vi kommer på morgonen... Och de sitter kvar när vi går, oavsett om det är 8-9 timmar senare. 

Kan tänka mig att det blir en följetong om mina bibblomöten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0