En helt sinnessjuk insikt

Idag skrev jag tentan.
Och som alltid känner jag mig som den lyckligaste och friaste personen på jorden efteråt.
Firade detta med en lunch på Paolo's med Jocke och hans vänner och slog till på stort och tog mig ett glad rödtjut. Klockan 14... På en tooorssdaag(!)
Det var jag värd!

Träffade därefter rara Mikaela och tog en rask långpromenad runt på sööder en timme och babblade ikapp allting vi missat. 

Nu är jag hemma, har käkat dagsfärskt bröd och stekt ägg och min fina Jocke sitter vid min sida i soffan. 

Och mitt i detta underbara fick jag en ganska galen insikt. 

Detta är sista dagen jag pluggar för nästan ett år framöver, och kanske till och med för alltid!!!!

Jag har gått i skolan av någon form konstant, OAVBRUTET sedan jag började första klass, år 1997!!

Och nu, efter 17 (!!!!!) år är det alltså slut på det.

Det känns lite läskigt måste jag säga. 
Och hur lättad och glad jag än är över att nu istället börja jobba måste jag ändå erkänna att jag nog kommer ha svårt att identifiera mig själv som någonting annat än student. 

Jag har ju ändå varit det i hela mitt liv. 

Men nu börjar alltså ett nytt kapitel i mitt liv. Grymt cheesy - men sant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0