Ett tappert försök

Gav mig på en omöjlig uppgift denna afton: jag bestämde mig för att baka bullar. Efter att ha ringt och konsulterat med farmor kände jag mig ganska självsäker. 


Ack så fel jag hade. 

Detta är vad som hände:
• brände mig något extremt på smör- och mjölkblandningen då jag skulle se om det var fingervarmt... Det var det inte. 
• blåste mjöl över hela mig när jag vispade
• råkade därefter dra upp elvispen ur smeten medan den snurrade vilket resulterade att jag tapetserade om min lägenhet med bulldeg
• råkade upprepa ovanstående punkt 2 gånger
• glömde sätta igång ugnen varpå de flesta av bullarna jäste mer än dubbelt så länge som tänkt och därmed blev groteskt stora 
• höftade lite på mängden i kletet vilket resulterade i att det knastrande lite gött i munnen pga allt socker 
• brände mig något enormt på ugnsgallret

Nu, 00.42 är jag äntligen klar och kan med gott samvete krypa till kojs. Är dock helt hög på allt socker så kan nog inte somna än på länge...

Men som tröst kan jag ju säga att det ju iallafall enbart kan gå bättre nästa gång!


/ hon som aldrig kommer bli en bulltant 




Kommentarer
Postat av: Elin

De ser ju fina ut! jag tycker det var modigt av dig att försöka, det är mer än vad jag någonsin har gjort! och tror du farmor har blivit bullexpert utan någon som helst träning? öva på!

Svar: åh, tack för den uppmuntran, Elin! Sant, man kan ju faktiskt inte bli expert utan övning.
Lena

2014-03-13 @ 08:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0