Snedsteg som ledde till himmelriket!

Hade slut på i stort sett allting hemma i matväg varför jag tog en ordentligt sväng på Willys. På plats bland hyllorna googlade jag snabbt fram ett recept vad jag trodde bestod av bland annat kyckling, krossade tomater och soltorkade tomater, köpte ingredienserna och begav mig så hemåt. 

Väl hemma började jag laga maten, blandade ihop allting och upptäckte sedan att det visst inte alls skulle vara krossade tomater i, utan tomatcremefraiche.... TOO LAAAATE.

Denna tabbe visade sig dock inte göra någonting alls utan jag fick till en alldeles gudooooomlig kycklinggryta som fick en indisk touch. 

Se bara så gött det ser ut:


Såhär gör du samma tabbe som jag:
1. Stek kycklingen i småtärningar, peppra 
2. Koka ihop krossade tomater ned vitlök- och örtsmak, en skvätt matlagningsgrädde, soja samt en pressad vitlöksklyfta.
3. Strimla soltorkade tomater och lägg dem tillsammans med kycklingen i en ugnsform och häll över tomatsåsen.
4. Ha i ugnen i 20 min 
5. Servera tillsammans med ris och dö godhetsdöden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0