*zZzNaRk*

Sitter och paniktentapluggar som vanligt de skälvande sista dagarna innan "the big day" som infaller på torsdag.
Försöker förstå mig på alla de 13 vetenskapliga artiklar som, förutom tre böcker på sammanlagt 1200 sidor, ingår i litteraturen. De gör det inte lätt för oss stackars studenter alltså...
 
För det första är ju allting på engelska, men efter att ha använt det eminenta (...) verktyget Google translate lyckades jag få fram denna mening som väntas ge mig som läsare en förstååååelse för en artikels handling:
 
"Han definierar operand resurser som resurser där en åtgärd eller handling utförs för att ge effekt, och han jämför operand resurser med operant resurs, som används för att agera på operand resurser (eller annan operant resurs)"
 
Jo tack! Jag sätter knut på min tunga bara jag försöker läsa meningen tyst för mig själv(!).
 
Det är alltså en avgörande skillnad mellan operanD och operanT, vilket hela förståelsen för artiklen grundar sig i... AH men vad nice!  Skönt att ni klargjort det!!
 
Jag gav mig dock dän på att jag i slutet av denna natt skulle förstå skillnaden och började fundera. och fundera. och fundera.
 
TIllslut förstod jag!!!!
 
Operand resurs är en fysisk vara.
Och en operant resurs är en tjänst.
(tror jag?!)
 
Det var ju otroligt mycket lättare att förstå.
Jag borde nog bli forskare ENKOM för att införa lite pedagogiskt skrivande där uppe på viktigpettarnas och ordbajsarnas tron.
 
 
 
Nu måste jag återgå,
Detta kommer bli en låååååååååååååång natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0