En inte alltför rofylld morgon

Denna dag startade kl 06.10.
-"jaså, hade hon sovmorgon idag?", undrar ni nu.
- Nej, jag hade ju inte det...

Vaknade av att Jocke med mjuk stämma frågade om jag hade försovit mig.
- "nejdå", svarade jag kaxigt varpå han insisterade. 
Det var då jag insåg det: jag hade försovit mig för att jag helt och hållet glömt bort att ställa klockan. Som tur var hade Jocke fått för sig att ställa klockan på 6.10. Annars hade jag bergis sovit till 8-9... Så jag hade tur i oturen! 

Hur som helst. Kl 6.10 borde jag befunnit mig på öster och plockat upp Hannes. Fem minuter innan det skulle jag ha hämtat upp Martin. Men så blev det ju alltså inte...  

Skickade sms till dem i panik:

De bestämde sig för att ta egen bil och jag for runt som en vante i lägenheten och sprang sedan till bilen.

Och på något mirakulöst sätt lyckades jag stämpla in på jobbet 7.02, dvs enbart 2 ynka minuter för sent. 
Var tvungen att skryta lite inför Jocke:

Därefter har det varit full fart på jobbet. 

Och idag jobbade vi dessutom bara halvdag så nu sitter jag därför vid farmor och farfars sommarstuga och göttar mig, och viftar på tårna i en solstol med en glass i näven och väntar på att de ska anlända hit. 



Såå, detta blev en bra dag, trots dess minst sagt hektiska morgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0