Min oerhörda okunskap

Det är inget jag är stolt över, men samtidigt så skäms jag faktiskt inte längre. Det är nog dags att jag träder fram i ljuset och erkänner: jag är totalt klapprutten på att känna igen manliga skådespelare.

Igår kollade jag och Mikaela på film: Jack Ryan: shadow recruit (Hett tips! Nagelbitande spännande!). Där var en tvålfager, äldre man med som jag kände väl igen.  "Ååh, det är ju Harrison Ford", hörde jag mig själv säga men kände samtidigt en liten tvivlande känsla i magen. 

Filmen fortlöpte och jag insåg plötsligt min okunskap och som från bar himmel kom det till mig: "NEEEJ, vad dum jag är. Det är ju Mel Gibson han heter!!".

Såg resten av filmen och var nöjd över min insikt. Intet ont anande om hur fel jag hade...


Nu på morgonen när vi i samåkningsbilen berättade respektives kvällar igår kom jag att förtälja historien om att jag kollade på film. 
Hade dock glömt bort vad den hette varpå jag googlade och fick min så kallade "insikt" kastad i ansiktet. Casting actors var varken Harrison Ford eller Mel Gibson, utan i själva verket Kevin Costner...

Så nu ska jag därför delge bilder på dessa tre män i ett försök att ge mig själv en mental bild att komma ihåg för framtiden. Hoppas även det finns någon annan kändisiinkompetent människa som liksom jag har något att lära av detta. 

Detta är Harrison Ford, tror jag. 


Och detta äääär.... Mel Gibson? 

Och då är det ju bara en kvar, så detta måste väl därför vara Kevin Costner.

Låt stå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0