Min plats för natten?!??



Idag blev jag övergiven av min samåkningskompis som åkte hem redan vid frukosten. "Ajdå", tänkte då jag och såg ovanstående bild framför mig. "Nu är jag fast i Finnerödja till imorgon!!". Började fundera över om Carlsons livs säljer tält... Och sovsäck!? "Hur kallt kan det bli på natten?" "Kommer skyfallet från imorse återkomma även inatt?" "Kommer mina frusna fingrar klara av att sätta ihop tältpinnarna? "Kommer jag att överleva natten?"
(Observera min vita, hissade flagga på tältet som indikerar att jag gett upp).

Tankarna hann dock inte sväva iväg längre än så förrän jag kom på att det ju faktiskt går tåg från Laxå till Örebro. En snäll laxåare på jobbet erbjöd sig, då han förmodligen sett min bekymmerrynka i pannan växa, att skjutsa mig till stationen efter jobbet. 

Slutet gott, allting gott. 
Snart är jag hemma och kan andas ut och fira att jag ej behöver frysa ihjäl inatt. Wohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0