Skörbjugg

God morgon, trogna följeslagare! 

Ville bara meddela er om att jag lever, dagarna hankar på och jag har nu ätit mos och falukorv sex måltider i rad. 
Varför; kanske du frågar dig?

Jo serru, det ska jag berätta! 

Jag har köpt hem nya "kok- och stekkärl" från OBH. I supreme non-stick-serien. De är såå snyggaaaa! Men alla får inte plats i mitt minikök så jag packade från början enbart upp 24-centimeterstekpannan och 1,5- och 3-literskastrullerna. Väl uppackade började Jocke och jag laga potatismos (jag började skala potatis men höll uppriktigt på att dö. Nåja, jag nös non-stop och blev hes...). Vi valde 3-literskastrullerna och slängde i alla potatisar i den, men hoppsan! Vi hade uppenbarligen skalat potatis till halva svenska befolkningen så det fick inte plats. Jag fick då snabbt och smidigt packa upp 5(!)-literskastrullen också och den fylldes till bredden. 

Vi tillagade med andra ord 5 liter mos!!
Igårkväll packade jag ihop fredagens matlåda och sen slängde jag resten. Jag var så trött på att se den. Kommer aldrig mer vilja äta mos (eller åtminstone inte på några veckor..)

Detta är den ursprungliga, lilla skara som var mest kompatibel med mitt minikök. 

Jag använde även min nya vattenkokare för att koka upp vattnet (kors i taket!)...
Snygg ju!!! Har även nu kaffebryggare, - Så Mickis och Becka! Nu är det fritt fram stt komma på kaffekalas igen när inte kaffet inte längre smakar piss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0