Plus-minus -noll - fast lite mer plus

Idag runt lunchtid slog det mig som en smocka i ansiktet "JAG SKULLE HA FLYTTAT BILEN IGÅR KVÄLL!!". Och så levde jag resten av dagen med den bittra vetskapen om att jag troligtvis hade fått böter.  Direkt efter jobbet spurtade jag således hem, svirade om till träningskläder och begav mig med bestämda steg mot Norr där bilen stod parkerad. 

Väl framme upptäckte jag att det visst var ikväll jag skulle behöva flytta bilen, så ingen gul lapp skymtade så långt ögat kunde nå. Jag tyckte då på något vis att det var bilens förtjänst att jag inte fått böter, så jag kände för att belöna den med något. Googlade därmed fram Holmens biltvätt, ringde och fick en tid för in- och utvändig tvätt på en gång. Åkte dit, lämnade över nycklarna och blev varse att de bara tog kontanter (...). 
Hurtig som jag är (eller åtminstone såg ut... Fick många blickar riktade mot mina yogapantsbeklädda ben där på industriområdet) sa jag "ja, men jag kan ta en promenad under tiden ni tvättar och ta ut pengar på vägen!"  Sagt och gjort.  Jag stegade iväg mot Statoil vid Svampen för att ta ur cash. De kunde dock inte erbjuda något annat än femhunkor, så jag styrde istället kosan mot Coop i Norrby. Det började här bli lite ont om tid tills bilen var färdigtvättad (det skulle ta 30 min) och från ingenstans började därför mina ben att springa. Det kändes som jag flög fram över gräsplättarna och jag genade genom innergårdar som om jag aldrig någonsin gjort något annat. Och jag kände mig så stolt över mig själv som sprang. 

Kom fram till Coop och gick till kassan för att ta ut pengar och mindes då att man ju måste handla något för att kunna ta ut. Grabbade därför tag i en Milky way (hur länge sen!??!) och fick mina 200 kronor. 

Skuttade sedan ut igen och kände mig plötsligt inte lika duktig längre. Där gick jag i träningsutstyrsel med en chokladbit i högsta hugg.....

Kom dock snart på bättre tankar eftersom chokladbiten var så god och tänkte "Skit samma!" och njöt istället av det underbara vädret och det "flyt" jag hade i mina rörelser dagen till ära. 

Sprang över järnvägsspåret (för att bommarna höll på att gå ner) och kom sedan andfådd och dan till biltvätten där de kollade på mig med ännu konstigare blickar än tidigare. 

Åkte sedan iväg i min skinande bil och hittade på första försöket parkering på Söder (det är annars ett evigt letande efter lediga parkeringar) Stegade hemåt med stopp på ICA där jag handlade middag för kvällen och kom hem två timmar efter jag begav mig ut. 


Och under dessa två timmar ute i solen tänkte jag på hur FINT jag egentligen har det och hur tacksam jag är över att jag är frisk och att jag har privilegiet att ha så många fina människor i mitt liv. 


Så, summa summarum innebär nog denna eftermiddag ändå plussaldo på livskontot trots att det kanske blev plus-minus-noll på kalorikontot.

En cheesy (men lycklig) Lena 



En skinande räser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0