Julmys dödar - nästan!

Jag lade tidigare under kvällen ut en julmysbild på instagram och Facebook. En bild där ljusen tindrade och livet såg allmänt okomplicerat och härligt ut. 

Denna julmysbild höll dock på att bli döden får vår lägenhet - samtidigt som den faktiskt räddade den. 



Vi åkte strax efter att bilden togs iväg till Konserthuset för att avnjuta en konsert med Bo Kaspers Orkester. Några minuter innan de skulle börja plockade jag upp mobilen för att checka likes på Insta och satt sedan och begrundade den fina bilden ett tag. Plötsligt, där i mitt juldrömmande, slog det mig att ljusen som skimrade så fint på bilden fortfarande brann hemma i vår lägenhet!!

Jag utbrast faktumet högt och tydligt där i konsertlokalen och paniken växte. Grannar i bänken framför engagerade sig, jag frågade hur lång tid det tar för antikljus att brinna ner och mamma svarade "kortare tid än denna konsert".  Jocke flög i all hast upp ur stolen för att springa till bilen och åka hem för att rädda våran lägenhet från att brinna upp. 

Han hann som tur var hem i tid, men missade de fyra första låtarna på konserten (däribland en av hans favoritlåtar, vilket fick mig att gråta pga skam över att jag inte själv åkte iväg för att rätta upp mitt eget misstag).

Så! Med detta vill jag bara gå ut med en varning och uppmaning till er alla. GLÖM FÖR GUDS SKULL INGA LJUS BRINNANDE NU I JUL! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0